The Non-Conventional Internship and its Contributions to Teachers’ Education and Training
DOI:
https://doi.org/10.18224/educ.v20i2.6242Palavras-chave:
Internship, Formal and non-conventional education, Teachers Education and Training, Estágio, Educação Formal não Convencional, Formação DocenteResumo
Abstract: the article presents the results of the analysis of two supervised internship experiences carried out in non-conventional educational sites. It is a documentary research whose corpus consisted of reports written by interns of the Graduate School of Education. Three categories came out of the material analysis: a) usefulness / functionality of the internship in non-educational contexts; b) differentiating elements (compared to schools) found at the internship sites c) feelings associated with the experience gained in the internship. The results show that the internship in teachers’ education and training can also be thought of from non-conventional educational sites. O estágio não convencional e suas contribuições à formação docente Resumo: o artigo apresenta resultados da análise de duas experiências de estágio supervisionado realizadas em espaços educativos não convencionais. Trata-se de pesquisa documental cujo corpus consistiu em relatórios elaborados por estagiários do Curso de Pedagogia. Da análise do material decorreram três categorias: a) utilidade/funcionalidade da realização do estágio em contexto não escolar; b) elementos diferenciadores (comparados com a escola) encontrados no campo de estágio e c) sentimentos associados à experiência vivida no estágio. Os resultados mostram que o estágio na formação docente pode ser pensado também a partir de espaços educativos não convencionais.Downloads
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