Identity of Religious Education in School Space

Sérgio Junqueira, Terezinha Sueli Rocha

Resumo


This article results from the studies carried out on the Identity of Religious Education in the school space based on the current reality and having its referential in the guidelines of the Catholic Church. Religious Education seeks through specific knowledge to articulate religion and culture and is challenged to promote an education aimed at overcoming prejudices and proselytism. Therefore, this study aims to collaborate to identify in the official texts of the Catholic Church, the possibility of organizing a specific discipline, with identity for the school space. The research sought to reflect on this theme that has been occupying space in the agendas of professionals involved with education and religion.

Identidade do Ensino Religioso no Espaço Escolar

Este artigo resulta dos estudos realizados sobre a Identidade do Ensino Religioso no espaço escolar, tomando por base a realidade atual e tendo seu referencial nas orientações da Igreja Católica. O Ensino Religioso procura por meio de um conhecimento específico articular religião e cultura e é desafiado a promover uma educação voltada para a superação de preconceitos e proselitismo. Portanto, este estudo visa colaborar para identificar, nos textos oficiais da Igreja Católica, a possibilidade de se organizar uma disciplina específica, com identidade para o espaço escolar. Na pesquisa buscou-se refletir sobre este tema que vem ocupando espaço nas agendas dos profissionais envolvidos com a educação e a religião.

Palavras-chave


Religious Education; Education; Confessional School; ; Ensino Religioso; Educação; Escola Confessional

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DOI: http://dx.doi.org/10.18224/frag.v27i4.5853

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